Hoeveel opslagruimte heb je echt nodig?

Gepubliceerd: 13-11-2019

Hoeveel opslagruimte heb je echt nodig?

Hoe bereken je de juiste oppervlakte voor jouw opslag behoefte en waar moet je verder nog aan denken.

Vaak hoor ik dat mensen het lastig vinden om te bepalen hoeveel ruimte ze nodig hebben om hun spullen op te slaan. Je wilt immers niet een te kleine opslagruimte maar je wilt ook zeker niet teveel betalen. Het kiezen van een opslagruimte is eenvoudig. Het kiezen van de juiste opslagruimte is iets ingewikkelder. Er zijn veel goede opslagruimten beschikbaar en dat maakt dat je vaak door de bomen het bos niet ziet. De vraag naar opslag is groot en de aanbieders van opslagruimte werken hard om aan deze vraag te voldoen.

Bij het berekenen van de opslagruimte spelen twee dingen een belangrijke rol: de vloeroppervlakte en de inhoud van de ruimte. Wat is het verschil tussen beiden? Vloeroppervlakte wordt ook wel uitgedrukt in vierkante meter (m2). Hierbij kijk je dus naar de lengte en breedte van de ruimte. Misschien is de inhoud (kubieke meter = m3) voor jou belangrijker. Hierbij speelt ook de hoogte een rol. Handig wanneer je wilt stapelen of met groot meubilair aankomt.

Bij het gebruik van de ruimtecalculator zul je merken dat de uitkomst in m2 en m3 wordt weergegeven. Het is handig om beiden te noteren, en aan de hand hier van een offerte aan te vragen.

Loop door elke kamer en noteer de meubels die je ziet. Bereken 10-20 dozen per kamer (meer voor keuken of boeken). Denk na over de details - kunt u uw bank op de juiste plaats zetten? Kun je de poten van je eettafel verwijderen? Uw stoelen stapelen?

Er zijn veel momenten in het leven die de behoefte aan extra opslagruimte doen ontstaan: verhuizen, verbouwen, trouwen, inkrimpen en nieuwe zaken, om er maar een paar te noemen. De volgende tips zullen je helpen om jouw ideeën en behoeften in kaart te brengen en de opslagruimte te vinden die het beste bij je past.

1. Wees specifiek over je behoeften.

Denk na over wat je opslaat en hoe lang je van plan bent om deze spullen op te slaan. Met zo veel beschikbare opties, zou het gemakkelijk moeten zijn om te vinden wat je nodig hebt als je precies weet wat je nodig hebt.

  • Maak een inventarisatielijst van alle spullen die je van plan bent op te slaan.
  • Inventariseer de spullen die je misschien nodig hebt terwijl ze zijn opgeslagen.
  • Meet en schat de gezamenlijke verpakkingsgrootte van de artikelen die je van plan bent op te slaan.

2. Denk na over de locatie.

Hoe vaak moet je je opslagruimte bezoeken? Als je regelmatig toegang nodig hebt, is een geschikte locatie belangrijk. Houd er echter rekening mee dat een opslagruimte in het hart van de stad duurder zal zijn dan een opslagruimte buiten de stad. Als je niet vaak toegang tot je spullen nodig hebt, zal een opslagruimte verder van de stad minder duur zijn. Bij ons kun je dan ook kiezen uit verschillende locaties.

3. Overweeg opties voor de grootte van de eenheid.

De opslagruimten zijn verkrijgbaar in een breed scala aan afmetingen en configuraties. Grotere eenheden kosten natuurlijk meer per maand, dus het is slim om een totaalbeeld te hebben van hoeveel ruimte je nodig hebt. Je wilt niet betalen voor extra, ongebruikte ruimte, tenzij je van plan bent om meer spullen op te slaan na verloop van tijd.

4.Kosten kunnen aanzienlijk variëren.

Het is altijd slim om te shoppen omdat je met een paar telefoontjes een betere deal kunt vinden. Opslagbedrijven hebben vaak interessante aanbiedingen. Je kunt ook melding maken van de aanbieding van een concurrent; zij kunnen bereid zijn om de deal te evenaren. Kijk bijvoorbeeld eens bij ons naar de locaties Breukelen en Rotterdam.

5.Controleer de veiligheid.

De kosten mogen nooit je enige overweging zijn. Je hebt een gerenommeerd bedrijf nodig met de modernste beveiliging, een verscheidenheid aan faciliteiten voor de klant en een reeks van eenheidsgroottes die goed aansluiten op je behoeften. Kijk naar videobewaking, omheining, veiligheidssloten en elektronische toegang. Je wilt ook een deskundig management team dat bereid is om je te voorzien van antwoorden op je vragen en eventueel een rondleiding door het pand.

6. Controleer verzekering.

Als je een huiseigenaars- of huurdersverzekering hebt bel dan je agent om na te gaan of je opgeslagen spullen gedekt zijn door je huidige polis. Het kan zijn dat je opslagruimte specifieke veiligheidselementen moet bieden om je spullen te dekken. Als je polis geen dekking biedt voor opgeslagen voorwerpen, zou ik je aanraden om een verzekering af te sluiten bij het opslagbedrijf.

Wat je ook doet, kies zorgvuldig. Het is de moeite waard om de tijd te nemen om de beste opslagruimte te vinden voor jouw behoeften.

Als je je spullen eenmaal hebt opgeslagen is het hoogst onwaarschijnlijk dat je van ruimte wilt veranderen.

- Erwin Fleer
Directeur Boxx Opslagverhuur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Andere Boxx Blogs.

Blog categorieën.

Boxx blogs
Nieuwsberichten
Verhuis tips
Vragen en antwoorden
Werken bij
Zakelijk