Waar moet je rekening mee houden bij de opslag van zakelijke goederen?

Gepubliceerd: 17-01-2022

[caption id="attachment_6316" align="alignnone" width="900"]Zakelijk opslag huren Amstelveen Zakelijk opslag huren in Amstelveen[/caption]

Een zakelijke opslag is handig om te hebben voor het opslaan van je voorraad, je archief of meubels bij een verbouwing of verhuizing. Wat de reden ook kan zijn, een opslag moet natuurlijk wel voldoen aan jouw behoeften. 

Er is tegenwoordig veel keuze in het soort opslag, de aanbieders en de verschillende locaties. Naast de prijs zijn er nog een aantal zaken waar je rekening mee moet houden zoals het huurcontract, de beveiliging en de verzekering. Kijk hier goed naar met een opslag huren zodat je niet voor verrassingen komt te staan. 

Voor het tekenen van een huurcontract

Bij het huren van een opslagruimte wordt een huurcontract getekend. Het kan voorkomen dat er een waarborgsom betaald moet worden. Dit staat dan vermeld in het huurcontract. Het is goed om te weten wat de hoogte is van de waarborgsom en wat de voorwaarden zijn om deze terug te krijgen bij het inleveren van de gehuurde opslagruimte. 

Een lage huurprijs is fijn, maar niet als je dan aan een vast contract zit met een nadelige algemene voorwaarden. Het kan namelijk veel prettiger zijn om een flexibel contract te hebben. Een flexibel contract is per week opzegbaar en heeft de mogelijkheid om te huren voor zowel een korte en een langere periode.

Het is ook erg van belang om goed naar jouw rechten te kijken in het huurcontract. Denk hierbij aan wat jouw rechten als huurder zijn en op het gebied van toegang tot jouw opslag. 

Zijn je spullen goed beveiligd en verzekerd?

Een opslag specialist heeft de juiste voorzieningen voor jouw opslag. Onze vestigingen zijn goed beveiligd en worden 24/7 met beveiligingscamera's en alarmopvolging bewaakt tegen diefstal. De opslagunits worden door de verhuurders afgesloten met een eigen gecertificeerd slot. Alle vestigingen zijn nieuwbouw waardoor ze beveiligd zijn tegen water- of brandschade.

Het is belangrijk om van te voren te controleren of je een aanvullende verzekering nodig hebt. Bij veel verzekeringen valt een opslag op een externe locatie gewoon onder de dekking van je eigen inboedelverzekering, waardoor een extra verzekering niet nodig is. 

Als je deze zaken goed gecontroleerd hebt, hoef je je geen zorgen meer te maken bij het opslaan van jouw zakelijke goederen. Kies een opslagruimte die voldoet aan jouw wensen. Er zijn mogelijkheden genoeg voor een opslag voor zakelijke goederen zoals Boxx on Wheels en veel locaties voor een self storage zoals in Amsterdam West

Andere Boxx Blogs.

Blog categorieën.

Boxx blogs
Nieuwsberichten
Verhuis tips
Vragen en antwoorden
Werken bij
Zakelijk