Waarom kiezen ondernemers voor zakelijke opslagruimte?

Gepubliceerd: 26-05-2021

Een onderneming leiden brengt vele uitdagingen met zich mee zoals Sean Kenney ons heeft verteld. Maar ook veel hoogtepunten, zoals wanneer je bedrijf groeit! Bijvoorbeeld in personeel, volume of bedrijfsruimte. Dit is één van de redenen waarom steeds meer ondernemers kiezen voor een zakelijke opslagruimte. In dit artikel lichten we de redenen verder toe.

Geld besparen

Een ondernemer kent vette en helaas ook magere jaren. Dat kan betekenen dat je soms meer of minder ruimte nodig hebt dan je op dat moment beschikbaar hebt. Als je naar een groter bedrijfspand wilt, kan dit een langdurige procedure zijn die geen zekerheid of garantie biedt. Dan is tijdelijk zakelijke opslagruimte huren zeker een oplossing. Op de eerste plaats ligt de huur van een self storage unit vele malen lager dan de huur van een pand in een drukbezochte winkelstraat, waardoor je bespaart op je uitgaven. Daar komt bij dat een opslagunit zeer flexibel is. Zo kun je bij de meeste verhuurders makkelijk wisselen tussen verschillende groottes en hoeft je hele inboedel niet heen en weer tussen opslagruimte en bedrijfspand. Daarnaast zitten aan het huren van een opslagruimte niet dezelfde verplichtingen als aan het huren van een bedrijfspand.

Seizoensgebonden voorraad

Seizoenen komen en gaan, net als seizoensgebonden producten en voorraad. Zoals we geconcludeerd hebben is het huren van een bedrijfsruimte vaker een grote kostenpost dan niet. Als je dan ook nog de helft van de tijd goederen moet opslaan die je op dat moment niet kunt verkopen, is dat uiteindelijk hele dure ruimte. Steeds meer ondernemers kiezen ervoor om hun seizoensgebonden goederen tijdelijk op te slaan in een self storage unit. Dit heeft als voordeel dat de winkelruimte of het magazijn gebruikt kan worden voor de relevante artikelen. In deze opslag kunnen ook interieur en accessoires, denk bijvoorbeeld aan een kerstboom, Sinterklaas versiering of Moederdag communicatie materialen. 

Archieven opslaan

Met een onderneming komt veel papierwerk kijken en de belastingdienst vraagt ondernemers om deze administratie minimaal 7 jaar te bewaren. Naarmate je bedrijf groeit, neemt ook de hoeveelheid administratie toe en daarmee hoeveel je moet bewaren. Het is enorm zonde om je kostbare plek van goederen of artikelen hiervoor op te offeren. Daarom slaan ondernemers hun archieven vaak op in een self storage unit in de buurt. Het meest recente archief kun je gemakkelijk opslaan op je kantoor, de rest kan dan rustig beveiligd in je opslagruimte blijven.

Extra beveiliging

De spullen die ondernemers willen opslaan zijn van grote waarde, voor zowel de ondernemer als de toekomstige klant. Dit is één van de redenen waarom beveiliging zo belangrijk is. Over de beveiliging van je huis zeggen we niets. De meeste bedrijfspanden zijn goed beveiligd, maar voor veel mensen toegankelijk. Daardoor heb je niet altijd zicht op wie er binnenkomt. Inbraakbeveiliging of goede sloten liggen vaak bij de verhuurder van het pand. De meeste opslagruimte verhuurders zorgen dat hun opslagruimte beveiligd is met zowel camerabewaking, als brand- en inbraakbeveiliging. Bij sommige is het ook mogelijk om je eigen toegangssysteem toe te passen of slot mee te nemen.

Opslag tijdens de verbouwing van je bedrijf

Wellicht ligt deze reden iets voor de hand, maar één van de redenen waarom ondernemers ervoor kiezen om zakelijke opslag te huren is tijdens een verbouwing. Om bijvoorbeeld beschadiging aan meubels te voorkomen of om geen obstakel te zijn voor de verbouwers. Mocht er nou sprake zijn van een verhuizing, maar het nieuwe adres is nog niet klaar om in te trekken, biedt een self storage een geschikte oplossing. Sommige verhuurders bieden zelfs gratis verhuisbussen of ophaal- en brengservice.

Zakelijke opslagruimte huren bij Boxx Opslag

Bij Boxx Opslag weten we dat een zakelijke opslagruimte huren veel voordelen heeft. Als je besloten hebt een self storage unit te huren voor zakelijke doeleinden, hebben we wat tips voor je op een rij gezet zodat je de juiste zakelijke opslagruimte kiest en waar je op moet letten bij het kiezen van de opslaglocatie. Neem eens een kijkje bij onze self storage locaties in Amsterdam. Wil je weten hoeveel ruimte je nodig hebt, helpt onze ruimtecalculator je op weg. Heb je nog andere vragen? Twijfel dan niet en neem contact met ons op! We staan voor 7 dagen per week bereikbaar van 9:00 tot 17:30 je klaar!

Andere Boxx Blogs.

Blog categorieën.

Boxx blogs
Nieuwsberichten
Verhuis tips
Vragen en antwoorden
Werken bij
Zakelijk