Wat zijn voorraadkosten?

Gepubliceerd: 28-06-2022

Iedere goederen handelaar heeft een voorraad. Hier zijn naast kosten voor inkoop ook opslagkosten aan verbonden, of te wel voorraadkosten. Hieronder verstaan we alle kosten die je als bedrijf maakt voor het aanhouden van voorraad.

Hoe bereken je voorraadkosten?

Je zou denken dat het berekenen van de voorraadkosten binnen je opslag verhuur ruimte in eerste instantie misschien een makkelijke rekensom zou zijn. Toch ligt het iets ingewikkelder dan dat. De voorraadkosten binnen je opslag verhuur ruimte kunnen op verschillende manieren berekend worden. Deskundigen maken meestal gebruik van de drie R's: risicokosten, ruimtekosten en rentekosten. Na het berekenen van deze drie factoren, worden de totale voorraadkosten aan de hand van een percentage van de totale voorraad uitgedrukt. Een eenvoudig formule hiervan zou dan zijn: (risicokosten + ruimtekosten + rentekosten) / voorraadwaarde = voorraadkosten percentage.

Voorraad opslaan bij jou in de buurt

Voor voorraadopslag en -beheer zijn verschillende methodes. De beste is afhankelijk van het soort producten dat je gaat verkopen. Om je voorraad veilig en goed op te slaan zijn er verschillende opties, zoals het huren van een pand, magazijn of tijdelijke opslagruimte. Startende webshops hebben vooral baat bij flexibiliteit, waardoor een self storage unit een goed uitkomst biedt als voorraadopslag. Bij Boxx Opslag hebben we al veel ervaring met voorraadopslag in onze opslagruimtes. Wij willen ondernemers zo veel mogelijk helpen, daarom is het mogelijk om op verschillende locaties zoals Schiedam of Amsterdam Sloterdijk zakelijke opslagruimte te huren. Je kunt gemakkelijk wisselen tussen verschillende afmetingen opslag, bijvoorbeeld als je bedrijf, en dus je voorraad, groeit. Wil jij hier meer over weten? Neem dan contact op met onze ruimteadviseurs die je graag te woord staan.

Andere Boxx Blogs.

Blog categorieën.

Boxx blogs
Nieuwsberichten
Verhuis tips
Vragen en antwoorden
Werken bij
Zakelijk