Veel gestelde vragen Statement BOOS

1
Statement BOOS

Boos op BOOS

Begin maart heeft BOOS een video online gezet waarin wij verantwoordelijk worden gesteld voor het zoekraken van spullen van een huurder. In de eerste plaats vinden wij het heel vervelend voor de klant dat dit is gebeurd. Duizenden klanten stallen jaarlijks veilig hun spullen in onze boxen.

In dit incidentele geval is dat helaas niet goed gegaan. We zijn ons ervan bewust dat dit proces in zijn geheel te lang heeft geduurd en hierdoor heeft geleid tot onvrede bij de klant. Uiteraard gaan wij op zoek naar een passende oplossing en daarom doen wij momenteel ons uiterste best om de onderste steen boven te krijgen. Voor alle klanten geldt, mochten zaken te lang duren of niet naar wens verlopen, mail dan naar directie@boxx.nl.

In de tweede plaats hechten wij er waarde aan dat er een totaalbeeld van de zaak wordt geschetst, omdat wij onterecht worden beschuldigd. Dit gebeurt in onze ogen momenteel niet, daarom hierbij de volgende punten:

  • Boxx wordt aansprakelijk gesteld van diefstal. Echter, er is geen braakschade aan de opslagunit, dus de spullen zijn weggehaald door iemand met een sleutel. Dit kunnen wij niet zijn geweest, aangezien klanten zelf een hangslot aanschaffen en gebruiken. Hier hebben wij geen sleutel van en kunnen derhalve niet in de gehuurde unit.
  • De inventarislijsten van de klant kloppen niet. Eerst stuurt de klant een korte lijst met spullen zonder bonnetjes en vervolgens een uitgebreidere lijst met spullen en bonnetjes die zij in eerste instantie niet in haar bezit had. Overigens zouden diverse items zoals in de video genoemd, een bed en kast, nooit fysiek in de kleine opslagunit van 1 m2 passen.
  • In de video van BOOS staan ze bij unit 226. Dit is vreemd. Deze unit is namelijk nooit van de desbetreffende klant geweest.
  • Dit alles -en meer- resulteerde in het afwijzen van de claim van de klant door de verzekeraar. Wij zijn namelijk enkel de verhuurder van de ruimte. Niet de beheerder van de goederen.

Naast bovenstaande punten zijn er nog een aantal zaken die inhoudelijk onjuist zijn. Om privacy redenen kunnen we verder niet in detail treden. Wat we wel kunnen zeggen, is dat we graag in gezamenlijkheid met de klant zo snel mogelijk tot een oplossing willen komen.

Dit doen wij bewust niet via de media, maar vanwege de genoemde privacy redenen in alle beslotenheid. Klanten mogen er namelijk vanuit gaan dat wij, naast het bieden van een veilige opslaglocatie voor hun spullen, een veilige omgeving bieden waar klanten met hun vragen terecht kunnen.

Het Boxx Team

Naar alle veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen per categorie.

Beleggen
Beveiliging
Boxx app
Boxx garageparken
Boxx on Wheels
Boxx vestigingen
Facturatie
Huren
Mijn Boxx
Ophalen en afleveren
Opslagboxx (self storage)
Opzeggen
Over Boxx
Statement BOOS
Verhuisbus
Opslag kopen